Koronaohje, toukokuu 2021

Itä-Suomen AVI on päättänyt keventää kokoontumisrajoituksia 50 henkilöön Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan alueella, ja päätös on voimassa 3.5. alkaen.

1. Jumalanpalvelukset: Jumalanpalveluksissa otetaan käyttöön ns. sektorimalli, jolloin kirkkoon mahtuu 80 henkilöä kerrallaan. Kirkkotila jaetaan eri sektoreihin. Kontakteja eri sektorien välillä pyritään välttämään. Srk:n työntekijät ohjaavat seurakuntalaisia kirkkoon tultaessa. Poistuminen kirkosta tapahtuu yksi sektori kerrallaan. Helatorstaina 13.5 pidettävään kylvön siunaukseen otetaan 50 henkilöä.

Toukokuussa kuvataan jumalanpalvelukset facebookin kautta suoratoistona 13.5, 16.5 ja 23.5.

1. Kokoavaa toimintaa voidaan aloittaa huomioiden tilakohtaiset rajoitukset.

1. Päiväkerhot, perhekerhot, varhaisnuorten kerhot ja nuorten toiminta jatkavat normaalisti toimintaa. Perhekerhoihin otetaan max 35 henkilöä. Leiritoimintaa nuorille järjestetään.

1. Kirkollisiin toimituksiin otetaan kirkossa korkeintaan 80 henkilöä sektorimallilla.  Kappelissa hautajaisiin otetaan 30 henkilöä. Seurakuntasalissa pidettäviin toimituksiin 50 henkilöä.  Kerhotalolla järjestettäviin kastejuhliin ja muihin tapahtumiin voidaan ottaa 25 henkilöä. Toimituksissa tulee välttää pieniä tiloja ja suosia väljiä tiloja (esimerkiksi kirkkotila).

1. Muistotilaisuus on yksityistilaisuus. Vastuu yksityisen tilaisuuden toteutuksesta on sen järjestäjällä. Muistotilaisuuden voi järjestää seurakunnan tiloissa seurakuntakodin kahviossa ja salissa. Kahvioon 30 henkilöä ja tilan yhdistämällä seurakuntasaliin voidaan seurakuntakodille ottaa yhteensä 50 henkilöä.

1. Kirkkoherranviraston asioinnin toivotaan tapahtuvan ensisijaisesti puhelimella tai sähköpostilla.

1. Seurakunnan työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse tai sähköpostilla. Voit sopia työntekijöiden kanssa myös henkilökohtaisen tapaamisajan. Työntekijät tekevät pyydettäessä myös kotikäyntejä. Mahdollisuus myös yksityiseen ehtoolliseen.

1. Suositellaan vahvasti käyttämään maskeja ja pitämään turvavälejä

1. Yleisissä kokoontumisissa muut seurakunnan tilat eivät ole käytössä

Seuraa ilmoitteluamme paikallislehdessä, nettisivuilla ja facebookissa.

4.5.2021 Kirkkoherra Petteri Hämäläinen

2021-05-04 14:37:32.0