LÄHETYSTYÖ

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Kastakaa heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa." (Matt. 28:19-21)

Tehtäväalueena on huolehtia seurakunnan lähetystyöstä ja kansainvälisestä diakoniasta Jeesuksen antaman käskyn mukaisesti. Lähetystyö on seurakunnan perustehtävä ja kuuluu jokaiselle seurakuntalaiselle ja sen tarkoituksena on välittää evankeliumin sanomaa niille, jotka eivät vielä ole kristittyjä.

Suonenjoen seurakunnan lähetystyön toimintamuotoja ovat lähetyslounaat, myyjäiset, kirpputori, lähetystyön piiritoiminta ja lähetysrengas. Tervetuloa mukaan!

Keskeiset painopisteet Suonenjoen seurakunnan lähetystyössä

• Seurakuntalaisten lähetystietoisuuden lisääminen
  • Koulu- ja lähetysjärjestöjen yhteistyön lähentäminen
  • Lähetystyön vahvistaminen aktivoimalla lähetystyön pienpiirejä ja lähetysrengasta
  • Yhteistyön tekeminen Rautalammin seurakunnan kanssa

Lähetystyön piirit ja toiminta

Lähetys- tai seurakuntapiirejä seurakunnassamme on useita. Vanhin niistä, Herrala-Suonteen lähetyspiiri, on toiminut vuodesta 1914 asti. Muut piirit ovat: Keskikaupungin, Lempyyn, Kolmisopen-Valkeisenmäen, Jalkala-Hulkkolan, Rieponlahden, Kärkkäälän, Nuutilan, Tyyrinmäen, Iisveden, Pörölänmäen, Lyytilänmäen ja Halolanmäen-Mustolanmäen lähetys- tai seurakuntapiirit.

Naisten lähetyspiiri:.Innoituksena naisten lähetyspiirille on ollut suonenjokalaisen lähetin Helena Paynen työ Nepalissa. Naisten lähetyspiiri tukee Suomen Lähetysseuran kautta Nepalin naisten lukutaitoa sekä vammaisten lasten koulutusta. Kerran vuodessa Nepalista saadussa raportissa kerrotaan, kuinka nämä hankkeet ovat edistyneet.

Muita lähetystyön toimintamuotoja ovat lähetyslounaat ja myyjäiset, seurakuntakodin työpiiri sekä lähetysrengas.

Sydämellisesti tervetuloa mukaan!

Suonenjoen seurakunnan tukemat kohteet

Suomen Lähetysseuran kautta:

Etiopiassa: Mekane Yesus- seminaarin teologisen koulutuksen vahvistaminen ja seurakuntien työntekijöiden ja vapaaehtoisten kouluttaminen.

Nepalissa: Vammaisten lasten ja nuorten koulutuksen ja työllistymisen tukeminen.

Thaimaassa: Alueellisen hankeasiantuntijan Eija Mustosen työn tukeminen.

Medialähetystys Sanansaattajien (Sansa) kautta: "Toivoa naisille" työn tukeminen.

Suonenjoen seurakunnan lähetystyön vastuuryhmään kuuluvat:

Leena Korhonen, Senja Karhu, Anna-liisa Itkonen, Seija Konttinen, Leena Kolehmainen, Raimo Koponen, Pirjo Liemola ja Ismo Haapanen. Kirkkoneuvoston edustajana on Leena Paananen.