Kuvassa ikäihmiset makkaranpaistossa
Ikäihmisten lenkkipiiri

VANHUSTYÖ

Seurakunnassamme lähimmäispalvelutyötä ikäihmisten parissa tekee joukko vapaaehtoistyöntekijöitä. Työn tarkoituksena on tavoittaa mahdollisimman moni yksinäisyyttä ja turvattomuutta kokeva vanhus, olla ystävä hänelle ja lievittää yksinäisyyttä.

Palvelu on vanhukselle maksutonta ja luottamuksellista. Monet ovat tätä kautta löytäneet vuosia kestäneen ystävyyden. Vapaaehtoistyössä mukana oleminen tuo myös omaan elämään mielekkyyttä. Työ on kotikäyntityötä. Käymme tapaamassa vanhuksia sopimuksen mukaan.

Järjestämme myös erilaisia tapahtumia. Yhteiseen virkistyspäivää kokoonnumme yleensä kerran vuodessa omaishoitajien, hoidettavien  ja vapaaehtoistyöntekijöiden kanssa.

Kysy lisää: Kappalainen Pekka Anttila, tavattavissa keskiviikko-sunnuntai, puh. 0400 195 307. Diakoni-vanhustyöntekijä Mirkka Vehviläinen puh. 0400 195324.

Ystäväpiirit

Päivärinteen palvelutalolla kokoontuu ystäväpiiri kerran kuukaudessa. Vapaaehtoistyöntekijät pitävät erilaista ohjelmaa vanhuksille 2. kerroksen aulassa tai sään salliessa pihalla.

Ystäväpiiriin kuuluu ohjelmaa ja mukavaa yhdessäoloa toisten kanssa. Joskus ystäväpiireissä on myös vierailijoita.

Ikäihmisten kävelyporukka lenkillä

Ikäihmisten lenkkipiiri kokoontuu perjantaisin klo 10 seurakuntakodin parkkipaikalla. Kävelemme tai jumppaamme yhdessä noin tunnin ajan. Lenkkipiiri kokoontuu ohjaajan voimin viimeisen kerran keväällä 7.6. Kesällä piiri voi kokoontua keskenään. Tervetuloa mukaan!