SUONENJOEN SEURAKUNTA

Suonenjoen seurakunta on herännäistaustainen seurakunta Sisä-Savossa. Seurakunta kuuluu Kuopion hiippakuntaan ja Rautalammin rovastikuntaan. Jäseniä seurakunnassa on n. viisi tuhatta.

Seurakunnan tiloja ovat kirkko, Kerhotalo, Seurakuntakoti, siunauskappeli sekä Saunaniemen leirikeskus. Lisää seurakunnan tiloista voit lukea täältä.

Jokaiselle ikäryhmälle löytyy osallistumisen paikka seurakunnassamme. Tule mukaan -osiosta löydät kuvauksen eri ikäryhmille tarkoitetuista tapahtumista, piireistä, ryhmistä, leireistä ja retkistä. Osallistu -osiosta taas löydät tietoa esimerkiksi vapaaehtoistatyöstä seurakunnassamme.

Ympäristödiplomi

Suonenjoen seurakunta on ympäristöseurakunta. Se tarkoittaa, että seurakunta on sitoutunut arvioimaan toimintansa ympäristövaikutuksia. Ympäristöarvoja pidetään esillä kaikessa seurakunnan toiminnassa ja seurakuntalaisia kannustetaan pohtimaan omien valintojen vaikutusta luomakuntaamme, jota Jumala haluaa meidän vastuullisesti viljelevän ja varjelevan.

Alunperin Suonenjoen seurakunnan kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 19.8.2009 hakea kirkon ympäristödiplomia seurakunnan toimintasuunnitelman mukaisesti. Kirkkohallitus myönsi Suonenjoen seurakunnalle ensimmäisen ympäristödiplomin 23.2.2010. Diplomille haettiin jatkoa myös vuosille 2015-2019 ja nykyinen ympäristödiplomi on voimassa 2020-2024.