Koronaohje 22.4.2021 saakka

Itä-Suomen aluehallintoviraston päätöksiin perustuen Suonenjoen seurakunnassa toimitaan seuraavasti 22.4.2021 saakka:

Kokoontumisrajoitukset (20 hlö) jatkuvat entisinä Pohjois-Savossa

Itä-Suomen aluehallintovirasto on 17.3.2021 jatkanut määräystä, jonka mukaan yli kahdenkymmenen (20) hengen yleisötilaisuuksien ja yleisten kokousten järjestäminen on kielletty. Päätös on voimassa Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Savon sairaanhoitopiirien kuntien alueilla. Määräys on voimassa 22.4.2021 saakka.

Sisätiloissa ja alueellisesti rajatuissa ulkotiloissa voidaan järjestää yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia, joihin osallistuu alle kaksikymmentä (20) henkilöä edellyttäen, että turvallisuus niissä voidaan varmistaa noudattaen OKM:n ja THL:n 21.9.2020 (päivitetty 22.2.2021) antamaa ohjetta.

1. Sunnuntain jumalanpalvelukset klo 10 lähetetään facebookin kautta suoratoistona. Sen lisäksi jumalanpalveluksiin voi osallistua ennakkoilmoittautumisen perusteella. Jumalanpalvelukseen otetaan max 20 ihmistä. Tarvittaessa pidetään jumalanpalvelus myös klo 12.

1. Sunnuntain jumalanpalvelusten lisäksi vietetään viikkomessua keskiviikkoisin klo 18.

Viikkomessut pidetään 14.4, 21.4 ja 28.4 Viikkomessuun voi myös osallistua ennakkoon ilmoittautumalla.

1. Pääsiäisaika: 28.3 klo 12 perhekirkko seurakuntakodilla, 29.3 klo 18 Hiljaisen viikon iltamusiikki kirkossa, 30.3 klo 12 Varttuneenväen ahtikirkko seurakuntakodilla, 31.3 klo 18 Ahtikirkko kirkossa, 1.4 klo 18 Kiirastorstain iltamessu ja tarvittaessa klo 19.30 kirkossa, Pitkäperjantain jumalanpalvelus klo 10 ja tarvittaessa klo 12 kirkossa, 3.4 klo 23 Pääsiäisyön messu kirkossa, 4.4 klo 10 Pääsiäispäivän messu ja tarvittaessa klo 12 kirkossa, 5.4 klo 10 Toisen pääsiäispäivän jumalanpalvelus kirkossa. Pääsiäisajan tapahtumat lähetetään suoratoistona facebookin kautta.

Ennakkoilmoittautuminen kirkkoherranvirastoon puh. 0400-195 301

1. Erityisryhmien toimintaa, pienten ryhmien osalta pyritään jatkamaan.

1. Päiväkerhot, perhekerhot, varhaisnuorten kerhot ja nuorten toiminta jatkavat normaalisti toimintaa. Perhekerhoihin otetaan max 20 henkilöä. Leiritoimintaa nuorille pyritään järjestämään.

1. Kirkollisiin toimituksiin otetaan korkeintaan 20 henkilöä. Hautajaiset pyritään toimittamaan kaikissa tilanteissa. Toimituksissa tulee välttää pieniä tiloja (esimerkiksi kotikasteet) ja suosia väljiä tiloja (esimerkiksi kirkkotila) ja pientä osallistujajoukkoa. Muistotilaisuus on yksityistilaisuus. Vastuu yksityisen tilaisuuden toteutuksesta on sen järjestäjällä. Muistotilaisuuden voi järjestää seurakunnan tiloissa seurakuntakodin kahviossa ja salissa. Siellä osallistujia saa olla enintään 20 henkilöä. Maskisuositus, hygienia ja turvavälit on huomioitava.

1. Kirkkoherranvirasto on kiinni. Asiointi puhelimella/ sähköpostilla.

1. Seurakunnan työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse tai sähköpostilla. Voit sopia työntekijöiden kanssa myös henkilökohtaisen tapaamisajan. Työntekijät tekevät pyydettäessä myös kotikäyntejä. Mahdollisuus myös yksityiseen ehtoolliseen.

1. Suositellaan vahvasti käyttämään maskeja.

Seuraa ilmoitteluamme paikallislehdessä, nettisivuilla ja facebookissa.

24.3.2021 Kirkkoherra Petteri Hämäläinen

2021-03-25 09:15:05.0