Hyvää ja rauhaisaa joulua

Tänä vuonna todella rauhoitumme viettämään joulua. Jouluun valmistautumisemme on ollut kovin erilaista tänä vuonna.

Joulun alla ei ole pystynyt käymään laulamassa kauneimpia joululauluja ja käymään joulukonserteissa. Kaikki on ollut rauhallisempaa. Tästähän me puhumme joka joulu. Toivomme rauhallisuutta ja hiljentymistä.

Tänä vuonna meitä suositellaan olemaan jouluna kotona. Voimme kotonakin lukea jouluevankeliumin ja veisata tuttuja virsiä. Saamme myös käydä viemässä haudoille kynttilöitä. Kynttilät tuikkivat paitsi hautausmailla, mutta myös kotona. Ne antavat valoaan ja kertovat meille sanomaa pimeyden keskelle syntyneestä Vapahtajasta, joka tuli ihmiseksi kärsiäkseen meidän rinnalla ja kokeakseen sen, minkä mekin koemme.

Koskaan ei Jumala ole tullut niin lähelle meitä kuin tässä keskelle köyhyyttä syntyneessä pienessä lapsessa.

”Kansa, joka pimeydessä vaeltaa näkee suuren valon” (Jes. 9:1)

Suonenjoen seurakunta haluaa toivottaa sinulle siunattua joulunaikaa.

Suonenjoen seurakunnan kirkkoherra

Petteri Hämäläinen