Seurakunta on myynyt Harjun Pappilan

Kirkkovaltuusto päätti yksimielisesti, että Suonenjoen seurakunta myy Harjun Pappilan noin 3,92 hehtaarin määräalan ja siellä sijaitsevat rakennukset parhaan tarjouksen tehneille Juha Jokiselle ja Marko Hassiselle 107 350 eurolla.

Kauppa menee vielä Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulin kautta kirkkohallituksen vahvistettavaksi.

Kirkkovaltuusto myönsi valtuudet kauppakirjan allekirjoittamiseen kirkkoherra Petteri Hämäläiselle ja talouspäällikkö Auli Soiniselle, kun kirkkohallituksen kaupanvahvistus on saanut lainvoiman.

Määräala oli jo heinäkuussa myynnissä, mutta kirkkoneuvosto hylkäsi elokuun kokouksessaan kaikki saamansa Harjun Pappilan ostotarjoukset epätarkkojen tarjousten perusteella ja palautti asian uudelleen valmisteltavaksi ja määräalan uudelleen myyntiin.

Harjun Pappila on Suonteen rannassa sijaitseva Suonenjoen seurakunnan vanha pappilarakennus, joka on ollut pitkään käyttämättömänä sen jälkeen, kun sotaveteraanit luopuivat paikan käytöstä.

Paikallislehti Sisä-Savo 22.10.2020 / Anne Hakkarainen

2020-10-22 08:19:38.0