Haetaan kanttoria

Kanttorin virka

Suonenjoen seurakunnassa on avoinna B-kanttorin virka

Suonenjoki on vajaan 7000 asukkaan savolainen mansikkakaupunki kauniin luonnon ja hyvien liikenneyhteyksien äärellä. Lähikaupunkien Kuopion ja Pieksämäen kulttuuritarjonta on 40 min automatkan päässä.

Seurakunnassa on hyvät resurssit ja toimivat puitteet musiikkityölle. Kanttorin käytettävissä on kolmet urut ja uudehko flyygeli. Yhteistyöllä kaupungin kulttuuritoimen ja musiikkiopiston kanssa on pitkät perinteet.

Kanttorin tehtävänkuvaan kuuluvat jumalanpalvelukset, kirkolliset toimitukset, musiikkiryhmien johtaminen, musiikkikasvatuksen perustehtävät, konserttitoiminnan järjestäminen sekä soittimista huolehtiminen.

Seurakunnassa on vain yksi kanttorin virka, joten työ on itsenäistä ja vaihtelevaa. Odotamme hakijalta selkeää sitoutumista kirkon perustehtävään, monipuolista muusikkoutta, taitoa toimia eri-ikäisten seurakuntalaisten parissa, valmiutta opetella uusia taitoja ja työtapoja tarpeen mukaan, hyvää yhteistyökykyä ja sosiaalisia taitoja.

Jumalanpalvelus- ja musiikkityötä tehdään yhteistyössä Rautalammin seurakunnan kanssa. Oman auton käyttö tehtävän hoitamisessa on välttämätöntä useimpina päivinä.

Viran kelpoisuusvaatimuksena on kirkkohallituksen päätöksen (26.8.2020/135) mukainen B-kanttorin pätevyys. Rekrytoinnissa noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Virka täytetään 1.11.2023 alkaen. Toivomme, että voisit aloittaa viransijaisena jo 1.9.2023 alkaen. Valituksi tulevan hakijan tulee osallistua haastatteluun, jonka ajankohta sovitaan myöhemmin. Viran palkkaus on vaativuusryhmän 601 mukainen (KirVESTES). Valittavan tulee olla evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Ennen viran vastaanottamista on esitettävä hyväksyttävä todistus terveydentilasta sekä KL 6 § 33:n mukainen rikosrekisteriote. Hakuaika päättyy 9.6.2023. Hakemukset lähetetään osoitteeseen Suonenjoen seurakunta, Tapulikatu 2, 77600 Suonenjoki tai sähköpostilla: suonenjoen.srk@evl.fi

Lisätietoja antaa kirkkoherra Risto Huotari puh. 0400 195 308 ja kanttori Aulikki Salo puh. 0400 195 313. Sähköpostiosoitteet ovat muotoa: etunimi.sukunimi@evl.fi.

2023-04-27 11:29:00.0