Muistoja Tapulin historiasta kerätään

tapuli2_1998_vasiljef_aino.jpg

Kellotapuli

Kävitkö rippikoulusi Tapulissa? Oletko opiskellut siellä matematiikkaa tai saksaa? Oletko istunut siellä katsellen ikkunasta ja odottaen kesää? Jäikö mieleesi erityisesti joku opettaja, tilanne, sattumus tai muuten vain mukava muisto?

Kirpputorillamme käy vuoden mittaan useita asiakkaita, jotka ottavat puheeksi omat muistonsa ja kokemuksensa Tapulista. Jotkut tulevat paikalle vain katsomaan tuttua tilaa, kertovat muistoistaan ja lähtevät sitten eteenpäin. Näitä tarinoita on varmasti paljon, mutta niitä ei ole kirjattu mihinkään.

Tapulin 200-vuotista taivalta juhlitaan ensi kesänä heinäkuun alussa. Sen kunniaksi etsitään ihmisten Tapuliin liittyviä tarinoita ja muistoja. Nämä kertomukset olisivat osa tapahtumaa ja ne myös tallennetaan seurakunnan arkistoihin.

Jos sinulla on omia muistoja, voit kirjoittaa ja lähettää ne sähköpostilla. Samoin voit kysellä  tuttujesi, vanhempiesi tai isovanhempiesi muistoja ja kertoa niistäkin. Tarinat voi kirjoittaa myös paperille ja tuoda/lähettää ne kirkkoherranvirastoon seurakuntakodille tai tuoda Tapuliin aukioloaikoina. Otamme ilolla myös mahdollisia valokuvia lainaksi. Halutessasi muistosi julkaistaan vain nimimerkillä.

Sähköposti: nanna.vepsalainen@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Postiosoite: Suonenjoen seurakunta, Tapulikatu 2, 77600 Suonenjoki

2023-03-09 11:04:00.0