Kirkkoherran virka auki

SUONENJOEN SEURAKUNNAN KIRKKOHERRAN VIRKA

KUOPION HIIPPAKUNNAN TUOMIOKAPITULI on julistanut haettavaksi Suonenjoen seurakunnan kirkkoherran viran. Virka tuli avoimeksi 1.5.2022.

Kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla, jonka toimittaa Suonenjoen seurakunnan kirkkovaltuusto.
Kirkkoherran virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon ja seurakuntatyön johtamisen tutkinnon suorittanut Suomen ev.lut. kirkon pappi. Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa.

Hakemukseen on liitettävä hyväksyttävä nimikirjanote, josta ilmenee esteettömyys hakea kirkkoherran virkaa, sekä hyväksyttävä lääkärintodistus (T-lomake), josta tulee ilmetä, että sen käyttötarkoituksena on kirkkoherran viran hakeminen. Virkaan valitun tulee ennen viran vastaanottamista esittää hyväksyttävä rikosrekisteriote, jonka laki lasten ja nuorten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä vaatii.

Kirkkoherran viran kelpoisuusvaatimuksista ja kirkkoherran tehtävistä säädetään kirkkolaissa ja kirkkojärjestyksessä.

Lisäksi Suonenjoen seurakunta on ilmoittanut, että Suonenjoen seurakunnan kirkkoherran viran erityisiä tarpeita ovat:
• Seurakunta toivoo valittavalta kirkkoherralta, että hän olisi hengellinen suunnannäyttäjä, joka on avoin uudistuksille, on yhteisöllinen ja osallistuu papin perustyöhön sekä ymmärtää hallinnon merkityksen.
• Seurakunta odottaa, että hän kehittää seurakuntaa yhdessä henkilöstön, seurakuntalaisten luottamushenkilöiden kanssa ja että hänellä on aikaisempaa johtamiskokemusta sekä kykyä toimia alati muuttuvassa toimintaympäristössä.
• Seurakunta edellyttää valittavalta yhteistyökykyä ja taitavaa johtamista.

Hakuaika päättyy 19.9.2022 klo 15.00.

Hakijoita pyydetään varautumaan tuomiokapitulin haastatteluun, joka pidetään 6.10.2022 Kuopiossa. Haastatteluun kutsuttaville ilmoitetaan tarkempi ajankohta ja haastattelun toteuttamistapa. Osa hakijoista voidaan lähettää soveltuvuusarviointiin.

Virkaa haetaan KirkkoHR:n sähköisellä hakulomakkeella, joka on osoitteessa https://rekry.evl.fi/rekry3/#/joblistLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Verkkolomakkeella nimikirjanote liitetään Nimikirjanote -kohtaan ja lääkärintodistus liitetään Lääkärintodistus -kohtaan. Toissijaisesti hakemukset voi lähettää osoitteeseen Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli, PL 42, 70101 Kuopio.
Lisätietoja virasta antaa vt. kirkkoherra Heikki Marjanen: puh. 0400 856 263 tai heikki.marjanen(at)evl.fi; kirkkovaltuuston puheenjohtaja Arja Eeva: puh. 040 514 6549 tai arja.eeva(at)suonenjoki.fi; talouspäällikkö Auli Soininen: puh. 0400 195 303 tai auli.soininen(at)evl.fi

Mon Aug 22 15:01:41 EEST 2022