Rauhan puolesta

Tänään torstaina, 24.2. klo 19 soivat kirkkojen kellot Suomen kirkoissa Ukrainan tilanteen vuoksi rauhan puolesta. Kirkko on avoinna klo 19-20 hiljentymistä, rukousta ja keskustelua varten.

Taivaallinen Isä. Me rukoilemme Ukrainan lasten, perheiden, yksinäisten, sairaiden, ahdistuneiden, pelkäävien sekä maanpuolustajien ja viranomaisten puolesta. Rukoilemme rauhan puolesta. Rukoilemme kansainvälisten lakien ja sopimusten toteutumisen puolesta. Rukoilemme rauhanneuvottelijoille ja -sovittelijoille voimaa ja kestävyyttä. Rukoilemme itsenäisyyden ja suvereniteetin säilymistä. Rukoilemme mielettömyyksien ja väärän vallankäytön sekä sodan kauhujen ja menetysten päättymistä. Rukoilemme aseiden vaimenemisen puolesta. Rukoilemme kirkkosi puolesta kaikkialla maailmassa. Tuo rauha maailmaan ja rauhasi kaikkien ihmisten sydämiin.

Heikki Marjanen, vs. kirkkoherra

2022-02-24 11:01:00.0