Koronaohje kesäkuu 2021, voimassa toistaiseksi

”Itä-Suomen aluehallintovirasto on kumonnut antamansa päätöksen koskien yleisten kokousten ja yleisötilaisuuksien rajoittamista Pohjois-Savon sairaanhoitopiirien kuntien alueilla.

Epidemian perustasolla STM suosittelee, että epidemian aikana omaksutut käsi- ja hengitystiehygieniaa, kasvomaskin käyttöä, sosiaalisia etäisyyksiä ja muiden huomioon ottamista koskevat käytännöt jatkuvat. Lisäksi suositellaan, että toimintaan osallistuvilla on mahdollisuus ylläpitää riittäviä etäisyyksiä. Ohjeessa ei kuitenkaan enää määritellä erikseen, mitkä ovat riittäviä etäisyyksiä.

Tilojen hallinnasta vastaavan toimijan tulee lisäksi järjestää asiakkaiden ja osallistujien oleskelu sillä tavoin väljästi, kuin se kyseisen toiminnan erityispiirteet huomioon ottaen on mahdollista ja sijoittaa mahdolliset asiakaspaikat riittävän etäälle toisistaan.”

Suonenjoen seurakunnassa toimitaan seuraavasti:

Kirkko

Kirkossa voi kokoontua riittävin turvavälein n. 200-250 ihmistä. Kirkossa joka toinen penkkirivi on käytössä ja pyritään käymään ehtoollisella porrastaen ja myös kirkosta poistuminen tulee tapahtua porrastaen.  Ehtoollisella voi olla kuusi ihmistä kerrallaan.

Seurakuntakoti

Seurakuntakodin salissa voi kokoontua n. 70-80 ihmistä. Seurakuntakodilla voidaan pitää myös tilaisuuksia, joissa on tarjoilua. Niihin voidaan ottaa n. 50 ihmistä.

Kappeli

Kappelissa pidettävissä hautajaisissa voi olla n. 30-35 ihmistä.

Ulkona

Ulkona järjestettävissä kokoontumisissa ei ole ylärajaa.

Yksityistilaisuudet

Muistotilaisuudet ja muut seurakunnan tiloissa järjestettävät perhejuhlat ovat yksityistilaisuuksia. Vastuu yksityisen tilaisuuden toteutuksesta on sen järjestäjällä.

Maskin käyttöä edelleen suositellaan.

Seuraa ilmoitteluamme paikallislehdessä, nettisivuilla ja facebookissa.

Ohje on voimassa toistaiseksi.

15.6.2021 Kirkkoherra Petteri Hämäläinen

2021-06-15 14:29:51.0