Seurakunnan hautausmaat kesäkuntoon

Talven jälkeen lumien sulettua on maisema monessa ympäristössä likainen ennen kuin luonto herää eloon ja kasvattaa uutta vihreää elämää ihailtavaksemme. Näin on hautausmaillakin, jonne talven lumituiskujen ja tuulen voimasta lentää paljon risuja ja oksia puista. Hautausmailla myös routa tekee tepposiaan kaatamalla hautakiviä. Siistimistä kaipaavat myös talvella haudattujen vainajien leposijat.

Puutarhurit ovat tulleet töihin huhtikuun viimeisellä viikolla ja toukokuun alussa aloittavat ensimmäiset nuoret kesätyöntekijöinä sekä Vanhalla hautausmaalla että Lepomäen hautausmaalla.

Toukokuun aikana siivotaan hautausmaat puhtaaksi roskista, kunnostetaan talvella haudattujen hautapaikkoja ja niiden ympäriltä vaurioituneet hautapaikat ja nostetaan kaatuneet hautakivet pystyyn. Sään lämmetessä aletaan istuttaa kesäkukkia ja perennoita haudanhoitosopimuksen tehneiden hautapaikoille.

Hautausmaalla vierailevien toivomme antavan palautetta hautausmaihin liittyvistä asioista joko seurakunnan nettisivujen kautta tai juttelemalla suoraan hautausmaalla työskentelevän henkilöstön kanssa.

Myös seurakuntalaiset voivat osallistua hautausmaiden siivoukseen yhteisissä siivoustalkoissa torstaina 6.5.2021 klo 9.00 - 14.00. Talkoolaisille tarjotaan pientä välipalaa töiden lomassa.

2021-04-27 08:21:01.0