Huomioi uusi koronaohje 23.12.2020 alkaen:

Itä-Suomen aluehallintoviraston määräyksestä ajalle 23.12.2020- 22.1.2021 Suonenjoen seurakunnassa toimitaan seuraavasti:

Itä-Suomen aluehallintovirasto kieltää kaikki sisä- ja ulkotiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset, joihin osallistuu yli 20 henkilöä. Määräys on voimassa 22.1.2021 saakka.

Jumalanpalvelukset toimitetaan ilman läsnä olevaa seurakuntaa. Jumalanpalvelukset lähetetään facebookin kautta suoratoistona.

Suonenjoen kirkko on auki jumalanpalvelusten jälkeen 26.12 ja 27.12 klo 11-13 ja 25.12 klo 9-11 hiljentymistä sekä yksityistä rukousta varten. Paikalla on seurakunnan työntekijä keskustelua varten. Kyseessä ei ole yleisötilaisuus, mutta kirkko on auki. Tammikuussa jumalanpalvelusten jälkeen kirkko on avoinna klo 11-13.

Kirkollisiin toimituksiin otetaan korkeintaan 20 henkilöä. Hautajaiset pyritään toimittamaan kaikissa tilanteissa. Kappelissa osallistujamäärä voi olla korkeintaan 20 henkilöä. Muiden kirkollisten toimitusten osalta voidaan sopia myös toimitusten siirtämisestä myöhempään ajankohtaan. Toimituksissa tulee välttää pieniä tiloja (esimerkiksi kotikasteet) ja suosia väljiä tiloja (esimerkiksi kirkkotila) ja pientä osallistujajoukkoa. Muistotilaisuus on yksityistilaisuus. Vastuu yksityisen tilaisuuden toteutuksesta on sen järjestäjällä. Muistotilaisuuden voi järjestää seurakunnan tiloissa seurakuntakodin kahviossa ja salissa. Siellä osallistujia saa olla enintään 20 henkilöä. Maskisuositus, hygienia ja turvavälit on huomioitava.

Kirkkoherranvirasto on kiinni. Asiointi puhelimella/ sähköpostilla.

Seurakunnan työntekijät tekevät tervehdyksiä facebookiin ja Suonenjoen seurakunnan YouTube- kanavalle.

Seurakunnan työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse tai sähköpostilla. Voit sopia työntekijöiden kanssa myös henkilökohtaisen tapaamisajan. Työntekijät tekevät pyydettäessä myös kotikäyntejä. Mahdollisuus myös yksityiseen ehtoolliseen

Seuraa ilmoitteluamme nettisivuilla ja facebookissa.

2020-12-22 15:12:36.0