Koronaohje joulukuu 2020

Itä-Suomen aluehallintoviraston ja piispan määräysten ja ohjeiden pohjalta Suonenjoen seurakunnassa toimitaan seuraavasti 1.1.2021 saakka:

1) Jumalanpalvelukset lähetetään facebookin kautta suoratoistona.

13.12 ja 20.12 kirkkoon otetaan maksimissaan 50 ihmistä. Kirkkoon saapuvilla täytyy olla maski. 24.12 klo 15 jouluaaton jumalanpalvelus toimitetaan ilman läsnä olevaa seurakuntaa. Päätös joulukuun muista jumalanpalveluksista 25.12, 26.12 ja 27.12 tehdään myöhemmin.

Suonenjoen kirkko on auki jumalanpalveluksen jälkeen 13.12, 20.12, 26.12 ja 27.12 klo 11-13 ja 25.12 klo 9-11 hiljentymistä sekä yksityistä rukousta varten. Paikalla on seurakunnan työntekijä keskustelua varten. Kyseessä ei ole yleisötilaisuus, mutta kirkko on auki.

2) 11.12.2020 klo 18 Kauneimmat joululaulut Suonenjoen kirkosta lähetetään facebookin kautta suoratoistona (ilman läsnäolevaa seurakuntaa) 13.12.2020 klo 18 Koko Suomen Kauneimmat Joululaulut- tapahtuma Suomen Lähetysseuran YouTube-kanavalla ja Lähetysseuran ja Kauneimpien joululaulujen Facebook-sivulla. Paikallisista ruokakaupoista on noudettavissa Kauneimmat joululaulut –lehtisiä.

Kauneimmat joululaulut -keräys on kuitenkin voimassa ja suosittelemme tukemaan sitä, jotta kehitysmaiden lapset saisivat valoisamman tulevaisuuden. Tuki järjestölle on tarpeen myös siksi, että Kauneimpia joululauluja voitaisiin laulaa myös tulevaisuudessa.

3) Aikuisten kokoava toiminta ja avoimet tilaisuudet perutaan.

4) Päiväkerhot, varhaisnuorten kerhot ja nuoret toiminta jatkavat, mutta perhekerhot ja lastenkuoro perutaan.

5) Kirkollisiin toimituksiin otetaan korkeintaan 50 henkilöä. Hautajaiset pyritään toimittamaan kaikissa tilanteissa. Kappelissa osallistujamäärä voi olla korkeintaan 30 henkilöä. Muiden kirkollisten toimitusten osalta voidaan sopia myös toimitusten siirtämisestä yli vuoden vaihteen. Toimituksissa tulee välttää pieniä tiloja (esimerkiksi kotikasteet) ja suosia väljiä tiloja (esimerkiksi kirkkotila) ja pientä osallistujajoukkoa. Muistotilaisuus on yksityistilaisuus. Vastuu yksityisen tilaisuuden toteutuksesta on sen järjestäjällä. Muistotilaisuuden voi järjestää seurakunnan tiloissa seurakuntakodin kahviossa ja salissa. Siellä osallistujia saa olla enintään 50 henkilöä. Maskisuositus, hygienia ja turvavälit on huomioitava.

6) Kirkkoherranvirasto on kiinni. Asiointi puhelimella/ sähköpostilla.

7) Seurakunnan työntekijät tekevät joulukuussa tervehdyksiä facebookiin ja Suonenjoen seurakunnan YouTube- kanavalle.

8) Seurakunnan työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse tai sähköpostilla. Voit sopia työntekijöiden kanssa myös henkilökohtaisen tapaamisajan. Työntekijät tekevät pyydettäessä myös kotikäyntejä. Mahdollisuus myös yksityiseen ehtoolliseen

Seuraa ilmoitteluamme nettisivuilla ja facebookissa.

Joulua ei olla peruttu ja Kristus tulee luoksemme myös tänä jouluna.

Hyvää ja siunattua joulun odotusta

Petteri Hämäläinen

2020-12-07 14:50:00.0