Kuvassa ikäihmiset makkaranpaistossa
Ikäihmisten lenkkipiiri

VANHUSTYÖ

Seurakunnassamme lähimmäispalvelutyötä ikäihmisten parissa tekee joukko vapaaehtoistyöntekijöitä. Työn tarkoituksena on tavoittaa mahdollisimman moni yksinäisyyttä ja turvattomuutta kokeva vanhus, olla ystävä hänelle ja lievittää yksinäisyyttä.

Palvelu on vanhukselle maksutonta ja luottamuksellista. Monet ovat tätä kautta löytäneet vuosia kestäneen ystävyyden. Vapaaehtoistyössä mukana oleminen tuo myös omaan elämään mielekkyyttä. Työ on kotikäyntityötä. Käymme tapaamassa vanhuksia sopimuksen mukaan.

Järjestämme myös erilaisia tapahtumia. Yhteiseen leiripäivään kokoonnumme yleensä kerran vuodessa vanhusten ja vapaaehtoistyöntekijöiden kanssa. Lisäksi järjestämme vapaaehtoisille mm. koulutusta ja muuta toimintaa.

Kysy lisää: Kappalainen Pekka Anttila, tavattavissa keskiviikko-sunnuntai, puh. 0400 195 307. Diakoni-vanhustyöntekijä Mirkka Vehviläinen puh. 0400 195324.

Ystäväpiirit

Päivärinteen ja Veljeskodin ystäväpiirit tällä hetkellä tauolla. Ystäväpiireihin kaivattaisiin vapaaehtoisia!

Ystäväpiirit alkavat kahvituksella, jonka jälkeen ohjelmaa ja mukavaa yhdessäoloa toisten kanssa. Joskus ystäväpiireissä on myös vierailijoita.

Ikäihmisten kävelyporukka lenkillä

Ikäihmisten lenkkipiiri kokoontuu perjantaisin klo 10 seurakuntakodin parkkipaikalla. Kävelemme tai jumppaamme yhdessä noin tunnin ajan. Lenkkipiiri jatkuu 4.8. Tervetuloa mukaan!