Kuvassa yhteisvastuun servetit

YHTEISVASTUU 2024

Yhteisvastuukeräys on Suomen evankelisluterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys ja välittämisen kansanliike, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja maailman humanitaarisilla katastrofialueilla. Vuoden 2024 Yhteisvastuukeräyksen teemana on nuorten elämänhallinnan ja mahdollisuuksien edistäminen. Tämän vuoden Yhteisvastuu auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailman kriisialueilla.

KERÄYSTAVAT SUONENJOELLA

• YHTEISVASTUUN ALOITUSTILAISUUS kirkossa 4.2 messun yhteydessä klo 10.
  • KOLEHTITUOTOT
  • LISTAKERÄYKSET Listoja saa diakoniatoimistosta Sirkka Koposelta puh. 0400 195317 tai sirkka.koponen@evl.fi
  • PERHEKERHOSSA yhteisvastuuteema 7.2. Lounaan tuotto yhteisvastuulle.
  • LIPASKERÄYKSET
  • Ystävänpäivänä ke 14.2 1. lipaskeräys ja 2. lipaskeräys kiirastorstaina 28.3.
  • SIMAA JA MUNKKEJA torilla 29.4.
  • TUOMAS-MESSU su 24.3 klo 16, jossa kolehdin tuotto Yv:lle.
  • KANTTORIN SOOLOKONSERTTI kevään aikana, jonka tuotto yv:lle.
  • KEVÄTRYSSÄYS la 8.6.
  • KIITOSILTA to 12.9 klo 18-20 seurakuntakodilla

Martti Luther kirjoitti kirjassaan Kristityn vapaus aikoinaan näin:

”On voimassa sääntö, että kaiken hyvän, minkä saamme Jumalalta, tulee virrata toiselta toiselle ja tulla yhteiseksi, ja että jokainen paneutuu toisen osaan kuin omaansa ja käyttäytyy toista kohtaan kuin itse olisi hänen tilanteessaan. Kristuksesta on virrannut ja virtaa jatkuvasti sama hyvyys. Hän on pukenut päälleen meidän hahmomme ja toiminut meitä kohtaan ikään kuin hän olisi yksi meistä. ja meistä virtaa edelleen hyviä tekoja niille, jotka ovat avun tarpeessa.”

Kuvassa pöytä, missä on yhteisvastuun servettejä ja rahakuppi
Yhteisvastuulounailla kerätään rahaa!

Yhteisvastuu 2023 tulos

Yhteisvastuukeräyksellä saatiin kerätyksi rahaa 6838,94€. Omaan seurakuntaan tästä jää 20% eli 1357€, mikä käytetään nuorten hyvinvoinnin edistämiseen paikkakunnalla vuoden 2024 aikana.

Yhteisvastuun kiitosilta

Yhteisvastuun kiitosilta vapaaehtoistyöhön osallistuneille ihmisille järjestettiin seurakuntakodilla 20.9.2023 Kaunis kiitos vielä kaikille yhteisvastuukeräykseen osallistuneille! Yhteisvastuu yhdistää auttajat ja autettavat!