Isoset ja kerhonohjaajat

Kerhonohjaajat työskentelevät parina tai pienenä ohjaajaryhmänä ala-asteikäisten kerhoissa. Kerhonohjaajien tehtävä on suunnitella ja toteuttaa kerhotoimintaa. Kerhot ovat esimerkiksi puuha- ja kokkikerhoja. Kerhot kokoontuvat kerran viikossa lukuvuoden ajan. Kerhonohjaajaksi pääsee rippikoulun ja kerhonohjaajakoulutusleirin käytyään.

Isoset aloittavat toimintakautensa isosleirillä. Toimintakausi kestää läpi lukuvuoden. Ykkösvuotisten isosryhmä kokoontuu noin kaksi kertaa kuussa iltapäiväkokouksiin. Kokouksissa käymme läpi muunmuassa isosen tehtäviä. Kauteen kuuluu myös kaksi leiriä – syksyllä ja keväällä. Kauden aikana osallistumme myös muuhun seurakunnan toimintaan.

1. vuotisten isosten toiminta

Ykkösvuotisten toimintaan kuuluu kokoontumisia noin kaksi kertaa kuussa. Iltapäiväkokousten lisäksi käymme kahdella leirillä sekä osallistumme satunnaisesti muuhun seurakunnan toimintaan. Isostoiminta on maksutonta.

Iltapäiväkokoontumiset pidetään joka toinen torstai klo 14.30 nuortentiloissa seurakuntakodilla. Kokoontumisissa käydään läpi isosen tehtäviä ja vastuita, erilaisten leiriläisten kanssa toimimista, leikkien ja pelien vetämistä, hartauksien pitämistä, vuorovaikutustaitoja ja paljon muutakin.

Isoisot (Eli 2. vuoden isoset ja sitä vanhemmat)

Jo isosena toimineilla nuorilla on myös paikkansa seurakunnan isostoiminnassa. Isoisot ovat toisen vuoden ja sitä vanhempia isosia, jotka ovat toimineet isosena vähintään yhtenä kesänä. Heillä on mahdollisuus toimia apuohjaajina ja "mentoreina" ekavuotisille isosille.

Isoisot osallistuvat isostoiminnan ohjelman laatimiseen ja toteuttamiseen yhdessä nuorisotyönohjaajan kanssa.  He pääsevät osallistumaan isos- ja nuortenleirien toiminnan vetämiseen leiritiimeinä.

Isoskoulutus- ja kerhonohjaaja-asioissa ota yhteyttä Pekka Anttilaan.

HAKU ISOSEKSI AJALLA 11.3.-31.3.2024

Rippileirit:

Saunaniemi I: ajankohta 6.-12.6, konfirmaatio 16.6.2024

Saunaniemi II: ajankohta 18.-24.7, konfirmaatio 28.7.2024

Varhaisnuorten leirit:

1.-3. luokkalaisille 30.-31.7.2024

4.-6. luokkalaisille 31.7-2.8.2024

Voi hakea isoseksi kesän 2024 rippileireille ja varhaisnuorten leireille tästä.

Isoskoulutus v. 2023-2024

Isoskoulutus on alkanut ja seuraavan kerran isoskoulutukseen voi ilmoittautua syksyllä 2024.

Kaikissa kysymyksissä isoskoulutukseen liittyen voi olla yhteydessä

Suviin p. 040 197 2207 tai suvi.pirskanen@evl.fi

Nuoret leirillä leikkimässä isosten ohjauksessa.