Suonenjoen kirkon urut

MUSIIKKI

Tule mukaan kehittämään seurakunnan musiikkitoimintaa ja nauttimaan musiikin lahjasta!

Laulaminen on oivallinen hyvän olon ja energian lähde. Yhdessä laulaminen tuottaa iloa, vähentää stressiä ja jännitystiloja, edistää tasapainoista tunne-elämää, ehkäisee masennusta ja yksinäisyyttä sekä antaa elämyksiä, jotka kantavat arjen murheitten ja huolien yli.

Erityisesti kuorolaulu yhdistää, vahvistaa sosiaalisia verkostoja, parantaa elämisen laatua ja jopa pidentää ikää. Kuorolaulu antaa yhdessä tekemisen, kokemisen ja onnistumisen riemua.

Laulaminen avaa väyliä musiikin universaaliin, yhteiseen kieleen, jonka kautta tunnemme kuuluvamme ihmisyhteisöön – osaksi jotakin meitä suurempaa.

Soitinyhtye

Seurakunta tarvitsee kevään projekteihin soittajia, tule siis mukaan! Ilmoittaudu suoraan kanttorille

Soittajia tarvitaan erityisesti 24.3 tuomasmessuun, sen lisäksi 5.5 konserttiin. Tuomasmessussa soitamme gospelmusiikkia ja konserteissa ABBAA ja muita hittejä. Etsinnässä ei ole pohjoisen pallonpuoliskon paras jazz-bändi vaan tavallisia ihmisiä, jotka osaavat perusteet jonkin instrumentin soitosta. Sovitukset lauluihin tehdään yhtyeen kokoonpanon ja taitotason mukaan. Voit myös tulla mukaan soittamaan rytmisoittimia jos sormet eivät taivu kitaran otelaudalle. Harjoitusajat sovitaan erikseen.

Kirkkokuoro: seurakunnan seniorilaulajat täydessä iskussa

Kirkkokuoro harjoittelee seurakuntakodissa torstaisin klo 14-15.30. Kuoro laulaa matalalla sykkeellä ja rennolla otteella monenlaista hengellistä musiikkia. Laulamme kolmi- ja kaksiäänisesti, kuoron ainut miesääni on kanttori. Erityisesti uusia mieslaulajia siis kaivataan mukaan.

Keväällä 2024 laulamme Taize-henkisessä iltahartaudessa tuhkakeskiviikkona 11.2 ja kiirastorstaina 28.3 iltamessussa.

Entinen Nam-kuoro

Hyvä nauruääni välttämätön, laulutaito katsotaan eduksi
Harjoitukset torstaisin klo 16-17.30

Nam eli Nuorten Aikuiten musiikkiryhmä tai Naisten Musiikkiryhmä on kuoro joka etsii uutta nimeään. Vaikka nimi on hakusessa, on kevään ohjelma täysin suunniteltu. 16.3 Laulamme Laulu-lapselle konsertissa muutamia ABBA:n kappaleita. 24.3 tuomasmessussa pääsemme toteuttamaan gospel-henkistä jumalanpalvelusta. 5.5 konsertissa laulamme lisää ABBA:n musiikkia sekä muita hittejä. Tule siis mukaan täksi kevääksi jos haluat laulaa vauhdikasta musiikkia vauhdikkaassa seurassa.

Seulaset

Kerhotalolla keskivikkoisin klo 16-17

Seurakunnan laulavat lapset  on ala-asteikäisille tarkoitettu kuoro, joka laulaa, leikkii ja soittaa. Musisoimme eri tavoin, esiinnymme seurakunnan tilaisuuksissa joko laulamalla tai aikuiskuoron rytmiryhmänä. Uudet laulajat ovat aina tervetulleita

Kirkkokuoro