Kuvassa talvinen jokimaisema Suonenjoesta

SEURAKUNTA MUKANA ELÄMÄSSÄSI MURHEISSA

Sairaus

Oma tai läheisen sairastuminen on aina jonkinasteinen kriisi ihmisen elämässä. Tilanteeseen saattaa liittyä epävarmuutta ja pelkoa tapahtuneesta. Tällöin on hyvä muistaa, että seurakunnassa on ihmisiä juuri sinua varten. Voit tulla keskustelemaan asioista kanssamme tai pyytää meidät kotikäynnille.  Ota rohkeasti yhteyttä.

Diakoni Sirkka Koponen p. 0400 195 317

Diakoni Mirkka Vehviläinen p. 0400 195 324

Kappalainen Pekka Anttila p. 0400 195 307

Sururyhmä

Järjestämme vuosittain pyhäinpäivän jälkeen sururyhmän läheisensä menettäneille ihmisille. Sururyhmä on läheisensä menettäneiden vertaistukiryhmä, jossa tärkeintä on yhdessä oleminen ja tuntemusten jakaminen. Jokainen ihminen kokee ja läpikäy surua omaan tahtiinsa.

Tavoitteena on päästä surussa eteenpäin. Etsimme yhdessä selviytymiskeinoja ja käsittelemme surun herättämiä tunteita turvallisessa ja luottamuksellisessa ympäristössä. Kaikkia ryhmään osallistuvia sitoo vaiolovelvollisuus. Sururyhmässä saa sanoa juuri sen mitä haluaa tai olla sanomatta mitään. Kaikki tunteet ovat sallittuja.

Seuraava sururyhmä järjestetään pyhäinpäivän jälkeen syksyllä-24.

Kuvassa nukkuva enkeli
Surevan ei tarvitse jäädä yksin. Tule vuosittain kokoontuvaan sururyhmään tai soita meille.